Bedrijfsbezoek N-Allo 5 Office Assistant

Sinds 1 september 2013 heeft de studierichting Kantoor een vernieuwing ondergaan. Deze vernieuwing startte zowel in het derde als in het vijfde jaar. Hierdoor zullen de leerlingen een bredere opleiding genieten. In het kader van deze vernieuwing brachten de leerlingen van 5 Office Assistant op donderdag 17 oktober  een bezoek aan het contactcenter N-Allo te Mechelen. De leerlingen maakten er kennis met de job van ‘medewerker klantendienst’.
Tijdens het bezoek maakten de leerlingen kennis met de werking van een contactcenter, mochten ze een kijkje  nemen op  de werkvloer en tot slot kregen ze de gelegenheid om telefoongesprekken van contactcentermedewerkers te beluisteren. Op de vraag of ze het zagen zitten om hier later ook effectief te komen werken, reageerde het merendeel van de leerlingen alvast positief. Verder onthouden leerlingen vooral de ruime, open werkplekken en het feit dat chat, e-mail en sociale media (Facebook, Twitter, …)  naast het klassieke telefoonverkeer een belangrijke plaats innemen. 
Leerlingen hebben door dit bezoek een goed beeld gekregen van het reilen en zeilen in een contactcenter. Het bezoek was een geslaagd initiatief waarbij de leerlingen de geziene theorie aan de praktijk konden toetsen. Daarnaast is ons bezoek zeker niet onopgemerkt voorbijgegaan want de communication assistant van N-Allo maakte een artikel voor het intranet van N-Allo. Het verslag van de communicatiedienst kan u terugvinden onder de foto's.
 
 

Bijlage: